Paieška

Pamokų laikas

1. 8.00 - 8.45
2. 8.55 - 9.40
3. 9.50 - 10.35
4. 10.55 - 11.40
5. 12.00 - 12.45
6. 12.55 - 13.40
7. 13.50 - 14.35
8. 14.45 - 15.30
Lyderių laikas

Jūsų dėmesiui – Comenius projekto, vykusio gimnazijoje dvejus metus, akimirkos. Projekto tema -„Besikeičiantis pasaulis“.

Projekto tikslas buvo ugdyti tarpkultūrines bendradarbiavimo bei socialines kompetencijas, taikyti praktiškai partnerių pateiktas ir pačių numatytas strategijas bei skleisti idėją apie tai, kad tarpkultūrines kompetencijas galima įgyti per mokykloje dėstomus dalykus bei neformaliojo ugdymo veiklas. 

Dalyvavo mokyklos iš Lenkijos, Vokietijos, Italijos, Ispanijos, Austrijos, Turkijos ir Lietuvos.
Projektas vyko nuo 2011 iki 2013 m. m.  Koordinatorė - Vaida Petrošienė, iniciatyvinė grupė - mokytojai Diana Rumšienė, Daiva Jakienė, Jolita Ežerinskė, Zita Kuzminskienė, Alvydas Ežerinskis  

Projekto foto galerija

Projekto galutinis rezultatas - spausdintinė versija.

 Projekte buvo tęsiama tarptautinio internetinio žurnalo „Trait d‘union“ veikla, pradėjusiu veikti 1999/2000 metais kaip Comenius projektas. Įveikdami tarpkultūrinius, socialinius bei asmeninius skirtumus, naudodamiesi įvairiais bendravimo stiliais, mokiniai dirbo prie kito „Trait d‘union“ leidinio, pavadinto „Pasaulis keičiasi“. Tuo metu jie parodė pokyčių, vykstančių pasaulyje, poveikį žmonių gyvenimui, analizavo pokyčių įtaką globalizacijos procesui. Kertiniai etapai - įvykiai šiuolaikinėje partnerių-šalių istorijoje, padedantys paaiškinti jų vyksmo priežastis. Tai būtina geresniam abipusiam supratimui bei tarpusavio pažinimui.

Antraisiais projekto  metais buvome susitelkę ties dabarties įvykiais, kad įpratintume mokinius reguliariai sekti pokyčius visuose pasaulio regionuose ir tokiu būdu skatinome mokinių gebėjimą numatyti tokių pokyčių poveikį, pasėkmes pasauliui.

Dirbdami tarptautinėje komandoje (internete bei tarptautinių susitikimų metu) mokiniai įgijo tarpkultūrines kompetencijas, kurias šiuo periodu tarptautinės institucijos laiko „raktinėmis, esminėmis kvalifikacijomis“. Produktyvus moksleivių dalyvavimas buvo surinktas į segtuvus ir patvirtintas „Tarptautinio Vairavimo Pažymėjimo“ sertifikatu.

Septynšaliame projekte dalyvavo 25 mūsų gimnazistai, 6 mokytojai, vienas susitikimas vyko Šilutėje. Tuo metu priėmėme apie 70 svečių. Susitikimų metu mokiniai dirbo grupėse, tobulino užsienio kalbų, bendravimo, informacinių technologijų, straipsnių rašymo (bendrauta ir keistasi nuomonėmis specialiai projektui sukurtame tinklapyje trait‘d unijon) įgūdžius. Aplankytos įdomiausios įvairių šalių miestų vietos, mėtytasi kartą per dešimtmetį iškrintančio sniego gniūžtėmis Romoje ir valgyti ką tik nuo medžių nuskinti apelsinai Turkijoje, eita šv. Pranciškaus Asyžiečio keliu Italijoje ir lankytasi naujausiame Metų istorijos muziejuje Lenkijoje.  Daug kalbėta, svarstyta, analizuota, kaip keičiasi pasaulis, kodėl ir kaip keičiamės mes, kaip tobulėjo asmeniškai kiekvienas mainų programos dalyvis.  Kviečiame kartu pajusti bent mažą dalelę žmogaus troškimo pakeisti save ir pasaulį.

Mūsų gimnazija 2011-2012 m. kuravo sveikos gyvensenos temos sritį. Kaip projekto veikla 2011m. buvo sukurtas filmas „Kaip nugalėti stresą“. Jame gimnazistai pasiūlo bei pristato būdus, kaip be įtampos žvelgti į pasaulį. Filmas susilaukė didelio populiarumo tarp projekto dalyvių.

 

2012-2013 m. metais dėmesys buvo sutelktas ties modernių technologijų kaitą bei jų įtaka šiuolaikiniame žmonių gyvenime. Tad buvo sukurtas skaidrinis pranešimas pristatantis Modernias technologijas be kurių mes neįsivaizduojame gyvenimo, pristatyta jų raida.
Šilutės visuomene buvo informuota apie projektą bei jo veiklas per rajoninę spaudą. (straipsniai iš spaudos):

http://www.siluteszinios.lt/gimnazistu-potyriai-krokuvoje/

http://www.silutesnaujienos.lt/index.php/kultra-ir-laisvalaikis/jaunimo-banga/4703-gimnazistai-turkijoje-jodinjo-kupranugariais-ir-valg-saldisias-citrinas

Po kiekvieno susitikimo partnerių šalyje projekto dalyviai gimnazijos bendruomenei pristatydavo vykusias veiklas bei kelionių, gyvenimo šeimose įspūdžius. Šiuos pristatymus sudėdavome į vieną skaidrinį pristatymą. Išvykų metu mokiniai susidūrė su skirtingais požiūriais, skirtingomis kultūromis, turėjo nugalėti kalbinį barjerą. Ir galutiniame rezultate projekto dalyviai įsitikino, kad nepaisant visų kultūrinių skirtumų mūsų požiūriai į esminiu pasaulio reiškinius yra labai panašūs. 
5. Projektinės veiklos buvo gausiai fiksuojamos fotokadruose. Mes sudarėme projekto dalyvių foto nuotraukų albumus, kuriuose parodomos projekto veiklos, kelionių akimirkos. Projekto nuotraukų galerija.

2011 m. spalio pradžioje Krokuvoje įvyko pradinis projekto koordinatorių susitikimas, kuriame dalyvavo mokytojos Vaida Petrošienė, Jolita Ežerinskė ir antrokai Rūta Gečaitė, Agnė Radzvilavičiūtė, Gintarė Dabkevičiūtė, Marius Kmitas, Andrius Skirkevičius. Tema - "O.Šindlerio pėdsakai Krokuvoje". Mokiniai dirbo tarptautinėse grupėse, tobulino kalbos įgūdžius, diskutavo istorinėmis temomis. Kadangi tema susijusi su žydų genocidu, daug dėmesio skirta jų kultūrai. Buvo apartos temos ir potemės, pagal kurias visi dalyvaujantys projekte jaunuoliai rašys straipsnius ir kels į internetinį puslapį ("trait d'union"). Lapkričio pabaigoje pasirodyti pirmieji darbai. Lietuvių tema -  "Sveikame kūne - sveika siela". Taip pat viešnagės Krokuvoje metu buvo suderinti visų šalių susitikimai. 2012 m. Vasario mėnesį dalyviai susitiko Italijoje, o gegužę - Lietuvoje. Projekto Lenkijoje pristatymo akimirkos.Krokuvos pristatymas.

Italija (Assisi) 2012 01 29 - 2012 02 05 įvyko antrasis Comenius dalyvių susitikimas. Jame dalyvavo mokytojai Alvydas Ežerinskis ir Zita Kuzminskienė ir gimnazistai Deividas Rimkus, Julius Rudavičius, Emilis Strazdauskas, Agnė Valančiūtė, Roberta Stirbytė, Monika Šimkutė ir Greta Undžytė. Tema - "Italijos istorija ir šv.Pranciškaus gyvenimo atšvaitai mūsų gyvenime". Mokiniai lankėsi Romoje, Perugio mieste, diskutavo istorinėmis temomis.
Projekto Italijoje pristatymo akimirkos.

Kitas Comenius dalyvių susitikimas įvyko Šilutėje 2012 05 27 - 2012 06 02. Tema - "Dainų ir šokių švenčių svarba mūsų tautiniam identitetui". Programoje "Be streso" dalyvavo 7 šalių atstovai, dirbta teatro, aitvarų gamybos, sveikos gyvensenos ir mitybos (su ikimokyklinio amžiaus vaikais), gerų emocijų dalinimo, žurnalistų darbo grupėse. Aplankytas Klaipėdos Kalvystės muziejus, viešėta Juodkrantėje, plaukta į Nidą. Susitikimo pabaigoje buvo atlikta visų projekte dalyvavusių mokinių apklausa ir jos analizė taip pat pateikta tame pačiame straipsnyje.  
Publikuota veikla, straipsniai.

2012 m. spalio mėn. pabaigoje D.Jakienė, anglų kalbos mokytoja Z.Kuzminskienė ir grupė gimnazistų viešėjo Austrijoje (Krems mieste). Projekto Austrijoje pristatymas.

2013  02 17 - 2013-02-24 dienomis dešimtokai Aurelija Zaicevaitė, Gabrielė Macijauskaitė, Aneta Macijauskaitė, Martynas Jakas, Paulius Daukantas bei mokytojai J., A.Ežerinskiai  viešėjo Turkijoje (Tarsu mieste). Tai Comenius projekto „Besikeičiantis pasaulis“ tęsinys. Gimnazistai pristatė savo mokyklą, šalį, pasakojo apie dabarties ir ateities įvykius Lietuvoje, kurie lemia arba dar nulems mūsų ateitį. Buvo dirbama grupėmis, aplankytas Mersino miestas, dalyvauta ekskursijose. Visi septynšalio projekto dalyviai rašė straipsnius ir komentarus į traitd‘union puslapį. Vėliau šie straipsniai buvo išspausdinti žurnale. Projekto Turkijoje pristatymo akimirkos.

2013 04 21 - 2013 04 27 Vokietija (Bukstehudė) (vyko V.Petrošienė, D.Rumšienė ir 5 gimnazistai) vyko baigiamasis koordinatorių ir mokinių susitikimas Vokietijoje (Bukstehudėje). Projekto Vokietijoje pristatymo akimirkos.

Per 2011/2012 m.m ir 2012/2013 m.m. kiekvienam projekto dalyviui reikėjo parašyti 2 straipsnius, bei pakomentuoti 4 kitų projekto dalyvių straipsnius. Straipsnių apimtis: 300-400 žodžių. Jeigu vietoje straipsnio pasirenkama kita forma – apimtis bei pateiktos informacijos kiekis turi būti panašus.

2. Rašant straipsnius reikėjo pateikti mažiau asmeninės nuomonės, o daugiau datų, skaičių, faktų, pavardžių, vietovių.

3. Prie kiekvieno straipsnio turėjo būti bent viena horizontali nuotrauka, nuotraukas keliamos nepažeidžiant autoriaus teisių, nurodant šaltinį, iš kur įkelta.

  Tarptautiniame tinklapyje „Trait d‘union“ projekto dalyviai rašė straipsnius pasirinktomis temomis, diskutavo, komentavo draugų straipsnius.

Projekto metu sukurti mūsų gimnazistų filmukai:

Filmukas Nr.1.   Agnė Valančiutė, Greta Undžytė „How fight with stress“

Filmukas Nr.2 Agnė Valančiutė „Everything  around  is changing“

Projekto metu parašytų straipsnių apžvalga.

Projekto metu mokyklų siūlytos temos straipsniams (2012-2013 m):

 

Tema

Šalis

 

1)

Dabartiniai įvykiai bei technologinė pažanga keičiantys pasaulį

Lietuva

Įvykiai, technologinės naujovės keičiančios pasaulio gyvenimą, išradimai, politiniai, socialiniai, kultūriniai, ekonominiai įvykiai galintys keisti mūsų ateitį pasaulio mastu.

2)

.....(Įvykis ar  technologinė pažanga ) keičia mano gyvenimą – su manimi tiesiogiai susiję įvykiai, technologiniai išradimai

Italija

Įvykiai, technologinės naujovės, kurios įtakoja bei gali pakeisti mano gyvenimą.

3)

Jaunimas keičia pasaulį

Turkija

Mokyklos savivalda, moksleivių parlamentas, jaunimo organizacijos, skautai, savanoriai, jaunimo subkultūros, kurios keičia pasaulį, padeda atsirasti naujoms meno rūšims, gyvenimo filosofijai

4)

Aš keičiuosi – mano asmeninis augimas

Lenkija

Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose, pasaulio, kalbų pažinimas, kokiu būdu aš tobulėju augu kaip asmenybė, kas man padeda ar kliudo augimui

5)

Gal ateitis atneš....(mano asmeniniai spėjimai, prognozės, samprotavimai)

Vokietija

Svajonės, pamąstymai apie galimą ateitį (mano asmeninę, šalies, tautos, žemyno), kas ir kaip galėtų būti.

6)

Kas (ne)turėtų būti pakeista...

Austrija

Pamąstyti, kurios vertybės, dalykai mūsų gyvenime yra svarbūs, kas turėtų išlikti, o kokios naujos ydos ar problemos atsiranda pasaulyje, ko reiktų vengti ar tiesiog kažkam užkirsti kelią (karui, ligoms, baimėms, priklausomybėms)

 

Projekto metu mokyklų siūlytos temos straipsniams (2011-2012 m):

Lietuva: „Sveikame kūne sveika siela" (In einem gesunden Leib eine gesunde Seele/A sound mind in a sound body)

Austrija: „Jaunimo kultūra, vertybių kaita" (Jugendkultur, Veränderung der Werte/Youth culture, changing values)

Vokietija: „Ryšių priemonės" (Kommunikationsmedien/ Media of communication)

Italija: „Mano nacionalinė ir Europos tapatybė"  (Meine nationale und europäische Identität/My national and European identity)

Turkija: „Išsilavinimas, kalba, mokykla" (Bildung, Sprache, Schule/Education, Language, School)

Lenkija: „Gyvenimo sąlygos (Lebensbedingungen/Living conditions)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2009-2011m.m.

Comenius programos „Mokymasis visą gyvenimą“ projektas „Tarpkultūrinės vairuotojo teisės“.

Foto galerija (Olandija 2011 m)

Dalyvavo mokyklos iš Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Italijos, Ispanijos, Olandijos, Turkijos. Tema "Tarpkultūrinės vairuotojo teisės".

Projekto įvykdytas: 2009 - 2011 m.

Per dvejus metus viešėta Ispanijoje (vyko koordinatorė N.Mulerova, pavaduotoja D.Jakienė), Italijoje (gimnazistų mainai, vyko koordinatorė N.Mulerova, mokytoja R.Rumšienė), Vokietijoje (vyko koordinatorė N.Mulerova, mokytoja V.Petrošienė), Lenkijoje (vyko pavaduotoja D.Jakienė, mokytoja Z.Kuzminskienė), Olandijoje (gimnazistų mainai, vyko koordinatorė N.Mulerova, mokytojai A.J. Ežerinskiai), Italijoje (apibendrinamasis koordinatorių susitikimas, vyko koordinatorė N.Mulerova, mokytoja K.Sodonienė).

Priėmėme svečius iš Italijos (tema "Ar tu mane supranti?") ir Olandijos (tema "100 eurų") (gimnazistų mainai).