Tarptautinių mainų dalyviai jau dalinasi įspūdžiais

Paieška

7. 13.50 - 14.35
8. 14.45 - 15.30

Lapkričio 4-5 diena. Trečiadienis, ketvirtadienis

Paliekame Šilutę. Šypsenos mūsų veiduose. Šiek tiek neramu – kas laukia ten, kur taip norime nuvykti - Bukstehudėje.

Plaukiame keltu. O iki Kylio važiuojame autobusu.

Lapkričio 6 diena. Penktadienis

Nuvykome į koncentracijos stovyklą Bergen-Belzene. Čia savo paskutines dienas praleido ir Ana Frank. Jos dienoraščio ištraukas skaitėme dar aštuntoje klasėje. Paauglė žydaitė brandžiai svarsto apie gyvenimą, savęs ieškojimą ir… mirtį.  Bergen –Belzeno koncentracijos stovykloje vyravo slogi nuotaika. Bandėme įsivaizduoti to meto žiauriausius Vokietijos įvykius per visą istoriją. Didžiausią šiurpą sukėlė nuotraukos, kuriuose gyvi žmonės prilygo mirusiems.

Vėliau vaikštinėjome Celės miestelio centre ir aptarėme pastatų architektūrą, kuri atspindi Renesanso laikotarpį. Taip pat buvome Šventos Marijos bažnyčioje.

Lapkričio 7 diena. Šeštadienis

Visų pirmiausia traukiniu vykome į Berlyną. Mieste  aplankėme įžymias vietas: Reichstagą, Branderburgo vartus, nužudytiems romams skirtą atminimo vietą. Vėliau lankėmės Žydų muziejuje. Daugiausia emocijų sukėlė metaliniai veidai, ant kurių vaikščiojome. Manau, muziejaus kūrėjai norėjo, kad lankytojai pajustų, ką patyrė žmonės, pasmerkti mirti – baimę, neviltį. Prieš išeinant iš muziejaus buvo galima sugalvoti norą ir užkabinti ant granatų medžio.

O nepamirštamą laisvą laiką Berlyne praleidau su grupės draugais.

Lapkričio 8 diena. Sekmadienis

Tai tikriausiai vienintelė diena, kada gerai išsimiegojau, nes nereikėjo niekur anksti eiti. Ši diena buvo skirta šeimai, tačiau mes, merginos,  ją praleidome drauge su kitais mainų dalyviais. Plaukėm su keltu į Hamburgą. Ten lankėmės Europe Passage. Vakarop nuvažiavome į Hamburg Dom’ą, atrakcionų parką, kur kiti grupės draugai išbandė įvairius atrakcionus, jiems be proto patiko, norėjo dar ir dar. Aš atsisakiau išbandyti, nes bijau aukščio. Tačiau laiką praleidome puikiai. Tiek daug pašėlusių atrakcionų vienoje vietoje dar nesu mačiusi.

Lapkričio 9 diena. Pirmadienis

Ryte mokykloje mus pasveikino Halepaheno gimnazijos direktorė. Vėliau nuėjome į savivaldybę, kur mus maloniai sutiko Bukstehudes merė. Po to tyrinėjome įžymiausias miesto vietas: Rotušę, bažnyčią...  Grįžome į mokyklą ir po ją pasivaikščiojome. Buvau labai nustebusi, kai pamačiau, kiek daug sporto salių turi mokykla. Įspūdį  paliko moderni ir neįprasta valgykla. Dar spėjome ir pasportuoti: berniukai žaidė futbolą, o merginos - kvadratą. Vakare su savo vokiete Jenny nuvykome į breiko pamokas. Išmokau keletą šokio elementų.

Lapkričio 10 diena. Antradienis

Ryte 9 val. atvykome į mokyklą. Ten turėjome pradėti projektą “Atmintos vietos – užmirštos vietos”. Istorijos, dailės, muzikos, fotografijos, teatro grupėse teko atlikti darbus, kurie būtų susiję su šia tema. Aš buvau istorijos grupėje, buvo gan sunku, nes darbus reikėjo padaryti anglų kalba. Mes turėjome mieste rasti ir nufotografuot vietas, kurios skirtos kam nors atminti, tada reikėjo ruošti pateiktis. Vėliau teko sugalvoti, kokiose vietose, kokios skulptūro galėtų stovėti (pavyzdžiui, prie mokyklos sugalvojome balto ir juodo žmogaus skulptūras, simbolizuojančias lygybę).  Apie 3 val. grįžome į namus ir kaupėme jėgas kitai dienai.

Lapkričio 11 diena. Trečiadienis

Pirmą kartą teko eiti Elbės tuneliu po upe Hamburge. Fiziškai sunkiausia dienos dalis – užlipti į šv. Michaelio bokšto viršūnę. Tai buvo iššūkis visiems. Tačiau buvo verta - užlipus atsivėrė nepakartojamas miesto vaizdas. Vėlai aplankėme neįprastas, vertas dėmesio Ohlsodorfer kapines, kurios yra didžiausios Europoje.

Bet labiausiai pakerėjo muziklas „Wunder von Bern“ („Berno stebuklas“). Žodžiais neapsakomas, reikia pačiam pamatyti. Nepakartojama scena, kai aktoriai, vaidinantys futbolininkus, ant galinės scenos sienos žaidė futbolą.

Lapkričio 12 diena. Ketvirtadienis

Visa diena priklausė projektinių darbų užbaigimui. Nuo 9h iki 16h dirbome mokykloje. Per pietų pertrauka pasistiprinome gardžiais patiekalais.

Lapkričio 13 diena. Penktadienis

Manau, ši diena emociškai buvo gan nelengva, kadangi reikėjo prieš daugybę žmonių kalbėti, pristatyti savo projektinius darbus. Regis,  vienintelė taip bijojau. Paguoda ta, kad daugumos nepažinojau. Renginys susiklostė sėkmingai. Vakare vyko atsisveikinimo vakaras. Užrišome savo vokiečių partneriams pintas draugystės apyrankes su trispalve. Po vadovų kalbos ir padėkų tėvams pasivaišinome šeimų paruoštais valgiais.