Tą kovo 13-ąją gimnazistai, sėdėdami klasėse, stebėjo naujienas savo išmaniuosiuose įrenginiuose. Nekantravo ir mokytojai. Niekas nenutuokė, jog visų laukia visai kitoks kasdienis ritmas. Ir štai paskutiniųjų penktadienio pamokų metu Lietuvos mokyklos sužinojo, kad mokymosi įstaigos uždaromos dviem savaitėms. Šalyje paskelbtas karantinas. Taigi, šios dvi savaitės prasitęsė iki dviejų mėnesių.

Pramogauti lauke ar būti su draugais buvo uždrausta, keliauti taip pat. Dauguma jaunuolių jau išsiilgę mokyklos šurmulio, buvimo su draugais ir mokyklinės rutinos. Šiuo metu tai kompensuoja nuotolinis mokymasis. Gimnazistai kasdien turi keletą vaizdo pamokų, kurių metu mokytojai atsako į mokinių klausimus, aiškinasi temas bei mokinius motyvuoja kasdien dirbti ir siekti geriausių įmanomų rezultatų. Deja, ne visi mokytojai ir mokiniai tam turi tinkamas priemones ir tai apsunkina mokymosi procesą. Nėra paprasta paprašyti mokytojo pagalbos iškilus problemoms, todėl lieka nemažai spragų. Neretai mokymąsi sutrikdo techninės kliūtys. Taigi, tai neatstoja gyvo bendradarbiavimo su mokytoju. Nepaisant šių sunkumų, daugelis mokinių vis tiek atranda pozityvo ir sugalvoja, kaip turiningai išnaudoti šį laisvą laiką. Karantino pradžioje visi aktyviai rinko dėliones, kurios lig tol buvo pamirštos. Taip pat nemažai mokinių namuose sportavo, šoko, piešė, išbandė naujų patiekalų receptus, mokėsi kalbų naudodami programėles mobiliuosiuose telefonuose, bendravo su draugais internetu, skyrė laiko savo hobiui. Šis laikotarpis buvo puiki galimybė praleisti daugiau laiko su šeimos nariais, dalintis prisiminimais bei juos kurti. Dalis mokinių intensyviai mokėsi - dalyvavo universitetų vykdomose nuotolinėse paskaitose.

Vis dėlto šis laikotarpis sudėtingiausias abiturientams, kadangi jie turi ruoštis egzaminų sesijai savarankiškai. Taip pat nerimą kelia ir tai, jog abiturientai neturėjo galimybės atsisveikinti su bendraklasiais, mokytojais ir mokyklos suolu. Gegužės pabaigoje mokiniai turėjo džiaugtis Paskutinio skambučio švente, tačiau ji irgi buvo nuotolinė.

Taigi, Šilutės pirmosios gimnazijos abiturientų (su vardais) bei trečiokų gimnazistų (anonimiškai) mintys apie mokymąsi ir mokyklos baigimą:

„Labai pasiilgau savo klasės draugų, realaus bendravimo su aplinkiniais ir tokių smulkmenų kaip „Labas rytas“ ištarti ryte sutiktam mokytojui ar draugui. Karantino metu perskaičiau tris knygas, sportavau, supratau tikro draugo svarbą, stengiausi praleisti daugiau laiko atokiau gamtoje. Peržiūrėjau labai daug serialų. Sunku buvo karantino pradžioje, nes mintis, jog paskutinius mokyklos mėnesius turėsiu praleisti namuose, nedžiugino. Bet mėgaujuosi kiekviena diena ir laiku, kai galiu pabūti su savo mintimis. Norėjau per Paskutinio skambučio šventę tradiciškai važiuoti išpuoštais automobiliais centrine miesto gatve bei padėkoti savo klasės draugams, auklėtojai. Viliuosi, jog turėsime ir išleistuves - atestatų įteikimą –  paskutinę šventę su savo laida prieš žengiant žingsnį į kitą gyvenimo etapą.“ (GABRIELĖ V.)

„Pasiilgau gyvo bendravimo ir grupinių darbų mokykloje. Šiuo laisvu laiku grįžau prie senų hobių, kuriems neturėjau laiko, kuomet ėjau į mokyklą. Vis dėlto labai sunku prisiversti kažką intensyviai mokytis, kuomet man namai yra ilsėjimosi ir ramybės erdvė. Paskutinį skambutį dėl susiklosčiusios situacijos įsivaizdavau atviroje erdvėje (mokyklose stadione, paplūdimyje).“ (AUSTĖJA O.)

„Man trūksta bendravimo su žmonėmis ir išėjimo iš namų. Per karantiną nieko įspūdingo nenuveikiau, skaičiau knygas, kurioms anksčiau neturėjau laiko. Sunku susidoroti su nuotoliniu mokymu, kadangi yra labai daug savarankiško darbo, reikia labai atsakingai planuoti laiką, kad spėtum atlikti visus darbus. Tam reikia skirti daugiau laiko negu lankant realias pamokas. Tikiuosi, jog pasibaigus karantinui, nepaisant to, kada jis baigsis, mūsų abiturientų laida susitiks ir surengs šventę.“ (UGNĖ S.)

„Labiausiai pasiilgau žmonių bei bendravimo. Taip pat normalių pamokų. Per šiuos du mėnesius peržiūrėjau daug serialų, linksmai leidau laiką su šeima. Be to, daug laiko praleidžiu gryname ore (žinoma, saugiai). Labai trokštu, kad susirinktų visa mūsų abiturientų laida, būtų smagu vėl visus pamatyti, nemanau, kad reikia didžiulės šventės su suknelėmis ir šukuosenomis. Užtektų pabūti visiems kartu gamtoje.“ (GUODA A.)

„Karantino metu mokiausi – dalyvavau vienoje VDU matematikos ir MRU anglų kalbos paskaitose. Paskaitos buvo ganėtinai naudingos, tik, deja, labai strigo susisiekimo programos dėl didelio dalyvių skaičiaus. Pasiilgau sėdėti mokyklos suole, draugų bei mokytojų šypsenų. Šiuo laisvu metu mėgavausi laiku su šeima ir artimiausiais draugais, esant galimybei buvau lauke. Kaip įsivaizdavau Paskutinį skambutį? Bent trumpam sugrįžti vėl į mokyklą, turėti tokią pat šventę kaip ir buvę dvyliktokai... Per išleistuves norėčiau nuvykti su abiturientų laida nuvykti prie jūros ir pasitikti tekančią saulę.“ (KOTRYNA S.)

 

O čia – būsimųjų abiturientų įspūdžiai:

"Supratau, kaip pasiilgau formalaus ir normalaus mokymosi, iš pradžių nuotolinis mokymasis sekėsi geriau, dabar jau vasara jaučiasi, nedarbinė aplinka."

"Pradžia buvo sunki, tačiau kai pripratau prie rutinos, dirbti sekėsi neblogai. Džiaugiuosi, kad mokytojai buvo supratingi."

"Atsiprašau, aš asmeniškai labai tinginiauju karantino metu, neina susikaupti..."

"Tikrai geriau būčiau ėjęs į mokyklą, buvo sunku, krūvis didelis, o mokykloje tokį krūvį „apdoroti“ lengviau. Na, neturėjom pasirinkimo, kaip kitaip mokytis, tai šiaip ne taip iškentėjom. Tikrai pradžioje buvo sunku, o vėliau, kai įsivažiavom, ėjo vis geryn."

"Karantino metu irgi buvo labai sunku prisiversti dirbti."

"Sunkiai, sunkiai sekėsi mokytis internetu.  Ypač kai pagerėjo oras ir prasidėjo krepšinio sezonas, bet kažkaip išgyvenau."

"Nuotoliniu būdu mokytis buvo sunkiau nei eiti į mokyklą ir mokytis klasėje, todėl visa šita situacija nelabai patiko."

"Iš pradžių buvau labai motyvuota, tačiau laikui bėgant motyvacija blėso. Manau, geras oras daro savo. Labai trūko kontakto su žmonėmis ir mokytis savarankiškai buvo kiek sudėtingiau, bet vėliau pripratau ir viskas buvo visai neblogai."

"Iš pradžių buvo sunku prisitaikyti prie naujos mokymosi formos, bet kuo toliau, tuo geriau sekėsi, tik tiek, kad krūvis didelis, bet tai suprantama. Pasiilgau mokyklos, mokytojų ir klasiokų."

"Dingo motyvacija namie, mokykloj geriau. Sunkiai yra mokytis namie, kai yra daug laisvo laiko. Ir tas nuotolinis man nepatiko."

"Nesu nuotolinio mokymosi mėgėjas, bet, manyčiau, pripratom prie jo, asmeniškai aš, aišku, geriau eičiau į mokyklą."

"Nepatiko nuotolinis mokymasis, buvo sunku, pasiilgau klasiokų, mokytojų."

"Mokytis sekėsi neblogai, mokytojai supratingi ir tai labai padėjo. Aišku, kaip ir visada pavasarį sunkiau susikaupti."

"Sekėsi gana neblogai, buvo sudėtinga priprasti prie tokio mokymosi, bet susitvarkiau."

"Nuotolinį mokymą vertinu labai dvejopai. Taip, toks sprendimas buvo teisingas, nes išvengėme daug susirgimo atvejų. Bet visgi, manau, kad jis buvo iš dalies neteisingas mokiniams. Karantino pradžioje turėjome didelį krūvį ir nepatenkintus mokytojus. Krūvis tikrai yra didesnis, nes per vieną dieną tu turi sudalyvauti visose vaizdo pamokose ir dar padaryti visus namų darbus. Žinoma, laikui bėgant apsipratau. Ir, manau, jog vienintelis privalumas būtų tai, jog išmokau labiau dirbti savarankiškai, o tai tikrai ruošia universitetams."

"Nuotolinis mokymas man visai patinka, tačiau, jeigu reikėtų taip savarankiškai ruoštis egzaminui, tai man būtų kančia, nes vis tiek norisi to darbo, to kontakto su mokytoju. Medžiaga taip įsisavinama daug geriau, bet negaliu sakyti, jog nepatinka ir nuotolinis mokymasis. Reikia daugiau dirbti, tačiau darbo rezultatai matosi pagal pažymius, o jie visai neprasti."

 

Visa gimnazijos bendruomenė nekantriai laukia momento, kuomet galės laisvai atverti gimnazijos duris, susitikti vieni su kitais ir ugdyti asmenybes bei toliau kurti istoriją. Gimnazistai dėkoja visiems mokytojams už pagalbą ir pastangas pasiekti geriausių rezultatų!  Dar šiek tiek kantrybės – ir vėl galėsime džiaugtis saule, šiltu oru būryje draugų bei kolegų!                                                                                                                                                                            

Abiturientė Simona Bendžiūtė