Šiandien mums, Ia klasei, vyko netradicinės pamokos (kūno kultūros, biologijos, lietuvių k., matematikos, informacinių technologijų), skirtos temai "Kvėpavimo priklausomybė nuo fizinio krūvio". Mes analizavome, kaip kvėpavimo dažnis priklauso nuo fizinio krūvio. 

 

   Per pirmą pamoką mūsų klasės mokiniai susitiko aktų salėje ir susiskirstė į grupes pagal įvairias profesijas (aktorių, mokslininkų, blogerių, gydytojų, žurnalistų, socialinės reklamos kūrėjų).

Mūsų grupė buvo "Žurnalistų". Mes skubiai kibome į darbus. Biologijos mokytoja išdalino užduotis apie kvėpavimo dažnį. Šias užduotis atlikdami mes su kūno kultūros mokytojomis darėme pratimus, o tada užpildėme užduočių lapus, kur skaičiavome ir sužinojome, kaip kinta kvėpavimo dažnis, kaip jis priklauso nuo fizinio krūvio.  

   Sudalyvavę integruotoje kūno kultūros ir biologijos pamokoje susirinkome pas matematikos mokytoją. Per šią pamoką mes sprendėme įvairias užduotis, susijusias su kvėpavimu. Spręsdami uždavinius išmokome parašyti funkciją, kuri atspindi kvėpavimo dažnio priklausomybę nuo fizinio krūvio. 

Integruotose informacinių technologijų ir lietuvių kalbos pamokose mes ruošėmės grupių darbų pristatymams (pavyzdžiui, "Aktoriai" (Karina Seminauskaitė, Karina Bytautaitė ir Akvilė Šliažaitė) turėjo suvaidinti interviu apie kvėpavimą, "Gydytojai" (Barbora Berneckytė, Dainius Žmuizdinavičius ir Rokas Mauricas) rodė eksperimentą, kaip rūkymas kenkia plaučiams ir orgamizavo pokalbių šou, "Žurnalistai" (Einaras Sarvetauskis, Simonas Pranckevičius ir Liudas Vitkauskas) rašė šį straipsnį, "Blogeriai" (Rugilė Ramanauskaitė ir Nojus Šadauksas) - atsiliepimus, kuriuos pamatysite vėliau po straipsniu, "Mokslininkai" (Greta Banevičiūtė ir Arnas Freitakas) paruošė pateiktis, kodėl taisyklingas kvėpavimas žmogaus gyvenime yra svarbus, o "Socialinės reklamos kūrėjai" (Tautvydas Vėlyvis, Roberta Petrylaitė ir Martina Padeginskaitė) diskutavo apie rūkymą ir patarė, kaip atsisakyti šio įpročio). Nors per pristatymą jaudinomės, viskas praėjo sklandžiai. Siūlome, kad tokių pamokų būtų kuo daugiau, nes šios pamokos yra įdomios ir tokia veikla skatina bendradarbiavimą grupėse.

  Šį straipsnį parengė Simonas Pranckevičius, Einaras Sarvetauskis, Liudas Vitkauskas, Ia klasė, patyriminį projektą organizavo mokytojai D.Rumšienė, D.Strazdauskienė, D.Jakienė, D.Plaipienė, D.Balčauskienė, A.Ežerinskis, J.Ežerinskė

   

Mokinių atsiliepimai:

Kas jums šiandien labiausiai patiko?

"Darbas grupėje, užpildyti kvėpavimo dažnio ir fizinio krūvio lentelę, daryti fizinius pratimus, paruošti atsiliepimą", "Mūsų komandai įspūdį paliko eksperimentas", "Sportavau, netrūko veiklos, bendravome, užduotys susietos su per pamoką aptariamomis temomis", "Mums patiko darbas grupėje, kad vyko integruotos pamokos", "Patiko kitų pristatymai".

Ką būtumėte norėję daryti kitaip?

'"Daugiau eksperimentų", "Daugiau fizinio krūvio", "Skirtingoms grupėms galėtų būti skirtingos temos", "Norėtume, kad būtų mažiau reikalavimų".  

Kokias ir kur šiandien įgytas žinias pritaikysite gyvenime?

"Sužinojome, kad pradėti rūkyti neverta, nes tai labai kenkia sveikatai", "Sužinojau, kad pritūpimai yra sunkus pratimas", "Nerūkysime!",  "Pasitikėsime savimi kalbėdami prieš auditoriją", "Mokėsime dirbti grupėje".

Mokytojų atsiliepimai:

"Pavyko suplanuoti veiklas", "Kadangi mokinių nebuvo daug ir pristatymas baigėsi anksčiau, buvo pakankamai laiko aptarti, padiskutuoti", "Dirbo visi, matėsi, kam sunkiau sekasi, bet džiauigiamės, kad pavyko", "Atkreipti mokinių dėmesį, kad kalbėdami viešai turi nepamiršti temos", "Sutvarkyti tvarkaraštį taip, kad konsultuojantis mokytojas neturėtų pamokų, galėtų daugiau laiko skirti grupių darbui, reikalingai pagalbai", "Atsiskaityti nebuvę mokiniai taip pat privalės", "Buvo naudinga pamatyti, kaip dirba klasė, kaip "veikia" suplanuotas laikas ir veiklos".  

 

"Blogerių" grupės darbas:

Šiandieną mūsų mokykloje vyko projektinė veikla. Iš pačio ryto mes buvome suskirstyti į grupes, buvo blogerių, socialinės reklamos kūrėjų, mokslininkų, gydytojų, žurnalistų bei aktorių. Mes gavome gražias korteles su dienos planu ir užduotį, susijusią su fizine veikla ir biologija. Kiekviena grupė galėjo pasirinkti, kokius pratimus gali atlikti, mūsų "Blogerių" grupė pasirinko šuoliukus su virvute, mums sekėsi gerai, be to, buvo labai įdomu stebėti kitus, darančius pritūpimus bei atsispaudimus. Mums sunkiausiai sekėsi spręsti matematinius uždavinius, kadangi Nojus mano, jog matematika yra ganėtinai sudėtingas dalykas, o Rugilė mano, kad viskas yra įmanoma, jei labai stengsiesi, bet nors ir buvo sunku, kartu mes įveikėme šitą nemenką iššūkį. Tačiau visi kiti dalykai sekėsi daug geriau. Mums labai patiko dirbti komandoje, užpildyti kvėpavimo dažnių ir fizinių krūvio lentelę, paruošti atsiliepimą apie šiandienos įspūdžius. Ateityje tikimės sulaukti daugiau tokių turiningų veiklų mokykloje, buvo smagu, kad galėjome pagilinti savo žinias ir sužinoti daug naujų dalykų. Esame be galo dėkingi mokytojams už puikiai suplanuotą ir nenuobodžią dieną mokykloje.

Atsiliepimus parašė blogeriai Nojus Šadauskas ir Rugilė Ramanauskaitė