Trečiųjų klasių gimnazistai spalio 25 dieną viešėjo Kaune, kur Istorinėje Lietuvos Respublikos Prezidentūroje dalyvavo edukacinėje pamokoje apie propagandą prieš 100 metų ir dabar,  prisiminė mūsų rašytojus klasikus J.Tumą-Vaižgantą, Maironį, Valančių bei jų nuopelnus Lietuvai, kopė į Pelėdų kalną bei žiūrėjo Kauno dramos teatre spektaklį "Bjaurusis" (rež. V.Malinauskas).

Jūsų dėmesiui visų 42 dalyvių įspūdžiai:

Diena praleista turiningai. Laukiamiausia dienos dalis buvo spektaklis Kauno dramos teatre "Bjaurusis," kurio magiška atmosfera pavertė dieną ypatingą. (E.Saudargaitė)

Šiandienos ekskursija labai patiko, ypač spektaklis, mane išmokė mylėti save tokį, koks aš esu, patiko pabūti savo gimtajame mieste, galėjau pabendrauti su draugais ir ATSKIRTI TIKRUS DRAUGUS. (A.Andrijauskas)

Ekskursijoje man labiausiai patiko pasivaikščiojimas Pelėdų kalne. Ten man patiko, kaip rudens spalvos susiliejo su senos architektūros unikaliais namais. Apsiniaukęs dangus ir rūkas man labai "prie širdies", todėl mėgstu vaikščioti tokiu oru. Laukdami spektaklio, vaikščiojome po senamiestį. Senamiestis buvo labai estetiškas ir buvo malonu vaikščioti. Spektaklis buvo savotiškas ir įdomus. Pačią ekskursiją vertinu teigiamai, buvo smagu, nors ir buvo mažų nelaimių, jos nesugadino ekskursijos. (R.Prusaitytė)

Ši ekskursija man labai patiko labiausiai iš visų, kuriose esu dalyvavusi. Labai patiko eiti į Pelėdų kalną, ten labai gražu. Kai buvome Prezidentūroje, įdėmiai klausiausi, nes norėjau sužinoti apie Pirmojo pasaulinio karo įvykius ir tuometinę bei dabartinę propagandą. Dramos teatre taip pat labai patiko, teatre buvau pirmą kartą ir spektaklis buvo labai įdomus. Kauno vaizdas labai gražus, manau, niekur daugiau taip nėra. (R.Tautrimaitė)

Viskas buvo puiku, spektaklis nerealiai geras. Nuotaika puiki. Daugiau tokiu spektaklių. (U.Knapkis)

Šiandienos kelionė man labai patiko ne tik dėl to, kad gavau progą praleist pamokas, bet ir dėl to, kad aplankiau Kauną ir pakeičiau savo nuomonę apie šį miestą - į gerąją pusę. Patiko edukacija Istorinėje Kauno Prezidentūroje, apsilankymas Pelėdų kalno viršūnėje ir spektaklis ,,Bjaurusis”. Šios kelionės metu praleidau gerai laiką su savo draugais, klasiokais. Pasivaikščiojęs po miestą supratau, kad jis tikrai modernėja ir juda į priekį, tad tapo patrauklesnis man. Ekskursija buvo tikrai labai sėkminga ir man patiko, už tai dėkoju mokytojams, kurie ją suorganizavo. (G.Urbonavičius)

Kelionė į Kauną buvo labai puiki. Prezidentūroje buvo įdomi edukacinė pamoka, susipažinome su propagandos rūšimis, labai buvo smagu užlipti ant Pelėdų kalno, galėjome, žinoma, aplankyti daugiau žymių vietų, buvo įdomu paklausyti apie rašytojus ir vyskupus. Buvo labai gerai, kad turėjome laisvo laiko, tad galėjome kur nors nueiti vieni ir veikti tai, ką mes norime, susipažinti su Kaunu, Kauno miesto aplinka. Spektaklis "Bjaurusis" buvo labai įdomus ir neprailgo. Apibendrinimas: kelionė į Kauną ir edukacija buvo labai įdomi ir smagi. (V.Poškaitė)

Mes su Daugirdu sutarėm, kad viskas buvo gerai ir spektaklis buvo įdomus, bet paskaita apie propagandą buvo labai nuobodi. (A.Čižauskas, D.Višinskas)

Viskas buvo gerai. Spektaklis labai geras buvo, net nesitikėjau. (M.Stonkus)

Kelionė į Kauną buvo jėga! 1. Atvažiuojant laikas autobuse prabėgo labai greitai ir gana linksmai. 2. Pamoka apie propagandą buvo tikrai įdomi, bet tai nebuvo pats įsimintiniausias dalykas. 3. Labai labai labai patiko lipimas į Pelėdų kalną, buvo įspūdinga po kojom pamatyti Kauną, pasivaikštinėti jaukiomis, labai gražiomis gatvėmis. 4. Patiko, bet atėmė daug energijos laisvas laikas iki spektaklio. Tačiau laikas nenuėjo veltui! 5. Spektaklis buvo juokingai įdomus ir įdomiai juokingas. Patiko mintis. Aktorių vaidinimas. (K.Matulevičiūtė)

Turėjau labai gerą dieną. Didžiausią įspūdį paliko spektaklis. Pažiūrėjusi supratau, kokia negailestinga yra šiuolaikinė visuomenė. Ir tai, jog svarbiausia yra mylėti save tokį, koks esi. Taip pat patiko paskaita apie propagandą. Sužinojau, jog yra trys jos rūšys. Na, ir turėjau gerą laiką su klasės vaikinais. Labai linksmai pabuvome. (D.Jasaitė)

Buvau labai patenkintas ekskursija, ypač patiko spektaklis. Aktorių vaidyba buvo įdomi ir matėsi, kad jie profesionalai. Žiūrėjau susikaupęs ir įsijautęs lyg pats vaidinčiau. Prezidentūroje buvo truputėlį nuobodu, bet užtat labai naudinga buvo paklausyti pranešėjo ir pakartoti istoriją. Per laisvą laiką nusipirkau suvenyrą. Taip pat buvo smagu pamatyti truputėlį Kauno, nes nebuvau Kaune tiek daug kartų, kiek norėčiau. Šią ekskursiją vertinu teigiamai. Norėčiau daugiau tokių išvykų. (J.Budrikas)

Smagiai praleidau laiką. Kaune šiaip nelabai buvęs, dėl to patiko pasivaikščioti po Kauną, apžiūrėti miestą, kaip viskas atrodo. Spektaklis buvo labai įdomus ir, manau, buvo aktualus. Smagiai pasėdėjome ir pavalgėme per laisvą laiką. Tik vienas dalykas buvo, kuris mažiau patiko, kai pradžioje vaikščiojome prie paminklų. Su mielu noru dar kartą važiuočiau į panašias ekskursijas. (D.Kalvaitis)

Kelionė po Kauną buvo be galo įdomi. Dar niekad nebuvau mačiusi Kauno iš taip arti, todėl gatvelės, architektūra, paminklai ypač sužavėjo. Kadangi šiame mieste buvau pirmą kartą, turėjau galimybę kritiškai palyginti jį su Lietuvos sostine. Edukacinė pamoka Prezidentūroje sužavėjo. Patiko tai, jog turėjome galimybę padiskutuoti, buvo skirta užduotis. Pakerėjo ir ekspozicijos, ypač špagos. Nuo Pelėdų kalno regėjome kvapą gniaužianti vaizdą. Laisvo laiko metu pasigrožėjome senamiesčiu, artimiau susipažinome su buvusia laikinąja sostine. Spektaklis taip pat nenuvylė. Jo metu sukilo įvairiausių emocijų, žavėjo aktorių vaidyba, gebėjimas perteikti skirtingus vaidmenis. (M.Metrikytė)

Ekskursija man labai patiko!  Labiausiai patiko spektaklis, nes nors ir pateiktas kaip komedija, bet turėjo labai svarbią mintį - reikia būti savimi. Taip pat patiko pasivaikščioti po miestą, praleisti laiką su draugais. (K.Kudrešova)

Paprastai kelionės į Vilnių, Kauną arba į kitas tolimas vietas būna smagios, šita, deja, nėra viena mėgiamiausių. Paskaita Prezidentūroje buvo ganėtinai įdomi, bet ne tokia, kokios tikėjausi. Manau, trūko šiek tiek veiklos ten, galėjo užduotis padaryti judresnes. Laisvas laikas buvo neblogas, čia nuo mūsų priklausė, ką darysim, ir nieko gero nenuveikėm . Teatro aktoriai vaidino puikiai, tačiau pati istorija nesudomino. Mano nuomonė apie šią kelionę neutrali, nenoriu "skambėti" kaip viskuo nepatenkinta. Buvo tiesiog rutinos pokytis, o tai mano būdo žmogui vis dėlto išėjo į naudą. (J.Skalauskaitė)

Labai gera ekskursija. Niekada nebuvau matęs tokio įdomaus spektaklio. Laisvas laikas buvo labai smagus, spėjom prisipirkti visko ir buvo daug pramogų. Prezidentūroje buvo pakankamai nuobodu ir  per ilgai užtruko. Visgi ekskursija buvo labai smagi. (D.Merkys)

Ekskursija buvo gan gera, žinoma, būtų buvę geriau, jeigu lankomus objektus būtumėm pasirinkę patys, nes tikrai buvo daug įdomesnių vietų nei aplankėm. Spektaklis buvo daug labiau suprantamas, nei važiavome su gimnazija praėjusiais metais. Jis pamokė, kad reikia save mylėti tokį, koks esi, ir nebūti toks kaip visi kiti aplinkui, nes jeigu nemyli savęs, rodai kitiems tokį pat pavyzdį. Ekskursija kaip visada puiki dėl draugų ir pačios kelionės. (G.Arnašiūtė)

Ekskursija buvo labai smagi, patiko tiek Prezidentūroje, tiek spektaklyje. Prezidentūroje buvo įdomu sužinoti daugiau apie propagandų rūšis, o žmogus, kuris šią temą pristatė, buvo labai charizmatiškas ir mokėjo bendrauti su mūsų amžiaus žmonėmis. Ypač labai gerą įspūdį paliko spektaklis, labai patiko jo tema. Spektaklis padėjo suprasti, kad kiekvienas žmogus yra savotiškai gražus ir nereikia savęs keisti, jei žmonėms nepatinka tavo išvaizda. Taip pat buvo linksma pabūti su draugais ir labiau susipažinti su tais, su kuriais mažiau bendrauju. Apibendrinusi teigiu, kelionė puiki, ir ačiū mokytojams. (G.Poškaitė)

Man ši ekskursija į Kauną labai patiko. Labai įdomiai buvo pasakojama apie propagandą Prezidentūros rūmuose. Buvo gera per savo laisvą laiką pasivaikščioti po Kauną. Spektaklis paliko didelį įspūdį, nes buvo labai linksmas, puikiai pasirodė aktoriai. Taip pat aplinka buvo gera, visi buvo labai draugiški. (K.Nausėdaitė)

Paskaita ,,Propaganda prieš šimtą metų ir dabar” pasirodė įdomi ne tik man, bet ir mano draugams - sužinojome propagandų rūšis, jų reikšmę. Drauge su mokytoju Alvydu Ežerinskiu užlipome į Pelėdų kalną, kurio viršuje plevėsavo mūsų trispalvė, o nuo kalno matėsi visas Kauno centras. Grožėjomės neįprastu vaizdu. Spektaklis ,,Bjaurusis” buvo smagus, bet, mano asmenine nuomone, kiek pernelyg buitiškas ar paviršutiniškas, neturintis gilios minties, tačiau manau, kad geriau pamatyti nors kiek kultūros pasaulio, nei visai nieko. Tiesa, spektaklio pagrindinė idėja (jog dirbtinumu pernelyg supanašėjame ir pasidarome nuobodūs) man patiko. Džiaugiuosi smagia išvyka.(U.Bertašiūtė)

Ekskursija labai patiko, ypač spektaklis, jis buvo su gilia mintimi ir veikėjai man patiko, taip pat patiko atlikti užduotis propagandos tema (reikėjo pagal Remarkerso karikatūrą apibūdinti istorinę situaciją ir nustatyti, kokia tai propagandos rūšis - juodoji, baltoji ar pilkoji), ačiū už gerą ekskursiją. (G.Razmaitė)

Manau, kad šiandienos ekskursija buvo visai smagi. Turėjome paskaitą apie propagandą ir kalbėjome apie jos rūšis: baltoji, pilkoji, juodoji. Taip pat dirbome grupėmis. Labai patiko spektaklis "Bjaurusis" Kauno dramos teatre, sužinojau, tai, kad reikia džiaugtis, kad ir kokie esame sukurti. Per laisvą laiką pažinome labiau patį Kauną. O pati aplinka buvo gan draugiška. (E.Plauškaitė)

Ekskursija buvo tikrai įdomi. Tai, kas buvo įdomiausia: pasivaikščioti po senamiestį, pabūti su klasiokais kavinėje, pasikalbėti. Tikrai labai buvo įdomus spektaklis (kas keista, nes daugelis spektaklių man nuobodūs), spektaklyje buvo labai įdomu ir kaip jie atskleidė, jog nereikia būti kaip visi, išskirtinumas yra gerai. Buvo įdomiai suvaidinta. Dar sužinojau apie propagandą, kad yra trys rūšys.  Buvo įdomu apibūdinti paveikslėlius, nes reikėjo pasakyti, ką matai ir ką pats manai. Ačiū už ekskursiją. Norėčiau tokių ekskursijų daugiau. (N.Urbaitis)

Galiu teigti, kad ekskursija buvo gera. Man labai patiko teatras, pirmąkart mačiau tokį gerą spektaklį. Per laisvą laiką buvome "Hesburger", buvo labai gera. Man patiko Kauno aplinka, atmosfera ("vaibas"). Prezidentūroj paskaita buvo įdomi. (E.Janšauskas)

Labai smagu buvo pabūti su draugais, atmosfera ekskursijoje buvo tikrai puiki. Su malonumu važiuočiau dar! Dar užmiršau paminėti paskaitą Prezidentūroje, ji taip pat buvo įdomi, trumpai tariant, puiki ekskursija! (E.Jonaitis)

Šią dieną vertinu gerai, nes edukacinė pamoka buvo įdomi, ypač patiko užduotis su olandų dailininko Remarkerso karikatūromis ir kad reikėjo jas paaiškinti. Dar patiko, kad turėjom pakankamai laisvo laiko, užteko nuveikti, ką norėjau, ir spektaklis tikrai patiko, nes ją buvo lengva klausyti, nebuvo sunku suprasti. Ir apskritai patiko visa aplinka ir visų nuotaika. (R.Jucys)

Man ši kelionė labai patiko, buvo pliusų ir minusų. Prezidentūroje asmeniškai man nelabai patiko, nes tiesiog didžiąją dalį laiko reikėjo klausytis. Pasivaikščiojimas su mokytoju A.Ežerinskiu labai patiko, nes pamatėme daug nuostabių mašinų turtuolių rajone (juokauju).  Spektaklis buvo labai įdomus, ypač vienas aktorius, kuris įgarsino vaikystės animacinius filmus. Ši kelionė buvo labai smagi, gera kompanija, smagus pasivaikščiojimas po senamiestį ir nuostabus spektaklis. (M.Valius)

Išvyka į Kauną man patiko. Edukacinė pamoka buvo labai įdomi ir aktuali. Spektaklis "žiūrėjosi" lengvai ir laikas neprailgo, todėl taip pat patiko. Buvo smagu turėti laisvo laiko ir pasivaikščioti po Kauną. Ačiū už šią ekskursiją. (E.Butkutė)

Diena buvo turininga, buvo labai įdomi edukacinė pamoka, sužinojome daug naujo. Spektaklis "susižiūrėjo" labai lengvai, buvo įdomus ir naudingas savo tematika. Kitą kartą norėtųsi aplankyti daugiau muziejų. Ekskursija buvo smagi ir atsimintina. Ačiū, labai lauksime kitos kelionės. (G.Krakytė, G.Ancikevičiūtė))

Ši diena man labai patiko. Edukacinė veikla buvo informatyvi bei labai naudinga istorijos žinioms. Laisvą laiką praleidome su draugais kavinėje, "pastiprinome" ryšį su naujais klasiokas. Spektaklis buvo labai įdomus ir aktualus mūsų kasdienybei. Ateity norėčiau daugiau tokių išvykų. Ačiū Jums už šią dieną! (D.Čemerkas)

1. Kelionė į Kauną buvo sklandi. 2. Nuotrauka prie Kauno ženklo mane sužavėjo. 3. Pelėdų kalnas buvo įdomiausia vieta, kokioje yra tekę būti. 4.Edukacinė pamoka buvo man geriausia pamoka mano gyvenime. 5. Laisvu laiku mėgavausi labai skaniu mėsainiu. 6. Taipogi dovana, kurią nupirkau savo merginai, mane patį sužavėjo. 7. Spektaklio laukimas labai vargino. 8. Spektaklio pradžioje nesupratau. 9. Spektaklis labai patiko, gili mintis. 10. Gera kelionė. (D.Nedzelskis)

Šiandien diena labai patiko. Nelabai patiko edukacinė ekskursijos dalis, o visos kitos ekskursijos dalys patiko. Nemaniau, jog man patiks spektaklis, bet jis man patiko ir tai mane nustebino. Laisvas laikas buvo labai įdomus, nes galėjome pabūti su savo draugais bei klasiokais. (E.Stonys)

Ekskursija tikrai labai patiko, turėjome progą pabūti kitoje aplinkoje. Išmokome apie propagandą ir jos istoriją. Pašnekėjome įvairiomis temomiss per laisvą laiką. Spektaklis taip pat labai patiko. (J.Paramonovas)

Ekskursija iš dalies patiko. Prezidentūroje nieko naujo nesužinojau, bet vis tiek buvo įdomu. Laisvas laikas nebuvo labai įdomus. Spektaklis patiko, bet nepaliko labai didelio įspūdžio. Manau, buvo verta važiuoti, nors nebuvo pati geriausia ekskursija, bet vis vien patiko pabūti Kaune. (A.Šernaitė)

Gerai buvo,  bet nevažiuočiau daugiau. Kojas ir pėdas neapsakomai skauda. Susipažinau su Kaunu. Įdomiausia dalis buvo "Akropolis". Prekybos centre buvo labai daug parduotuvių, pats dydis tiesiog apstulbino. Tai, kas vyko Prezidentūroje, man buvo neįdomu.  Apibendrinus: Kaunas kietas, bet per didelis man. 8/10. (L.Ivanovas)

Visa ekskursija labai patiko. Gal kiek per daug laisvo laiko. Spektaklis irgi patiko. Pradžia nuobodi, bet vėliau pradėjo patikti, nors buvo momentų, kur nesupratau. Bet vis tiek patiko. (M.Meilė)

Šiandienos kelionė buvo labai įdomi, nes turėjome progą pabūti visi kartu ir pabendrauti. Taip pat labai įdomus buvo spektaklis bei galėjome pasijuokti. Dar Prezidentūroje sužinojome daug dalykų apie Pirmąjį pasaulinį karą ir tai buvo naudinga, kadangi dauguma iš mūsų mokosi istoriją A lygiu. Ši ekskursija buvo viena iš geriausių,  kokiose buvau su klase, galėtų būti tokių ekskursijų daugiau. (M.Čepauskaitė)

Kelionės - mokinio draugas ar priešas?

Dažnas žmogus mėgsta keliauti, kelionėse žmogus  patiria naujų įspūdžių, pažįsta naujas kultūras. Bet dažnas žmogus turi atsakomybių, kurios neleidžia jam keliauti ir pažinti aplinkinio pasaulio. Taigi šio rašinio tema:  „Kelionės mokiniams padeda ar kenkia?“

Kelionės dažniausiai turi  tikslą: aplankyti tam tikrą vietą, nueiti ten, pažiūrėti tą ir kitą, bet dažnas žmogus nepamąsto, kas vyksta darbe, mokykloje, namuose, kol aš esu išvykęs? Ką galime žinoti, gal kažkas labai svarbaus vyksta, kur reikia tavo pagalbos, arba tau yra būtina išklausyti naują temą pamokoje. Žmogus negali būti dviejose vietose tuo pačiu metu. Ir taip mes dažnai paaukojame kažką svarbaus, kad patirtume nauja. Ką galime daryti?  Mūsų gyvenimas taip veikia, mes visą laiką renkamės, tie pasirinkimas gali mums būti naudingi arba ne.  Ką reikia daryti? Reikia pagalvoti prieš pasirenkant, reikia apmąstyti pasirinkimus ir pasirinkti tą, kuris atneš tau naudos. Taip nutiko ir man. Lietuvių kalbos mokytoja man siūlė spalio dvidešimt penktą dieną vykti į Kauną aplankyti įvairių istorinių vietų ir pažiūrėti Kauno dramos teatro vaidinimą „Bjaurusis“. Aš susigundžiau - man labai priverstų tokia informacija ateičiai ir aš nedažnai lankausi teatre, bet tą pačią dieną, kada yra kelionė,  man numatytas geografijos atsiskaitymas, taigi problema: ar man daugiau naudos būtų vykti į Kauną, ar likti Šilutėje ir atsiskaityti geografiją  bei eiti atostogauti ramia galva? Aš apgalvojau abu pasirinkimus ir nusprendžiau: važiuosiu į Kauną! O geografiją galiu atsiskaityti po atostogų.

Kelionė buvo labai įdomi, man ypač patiko Istorinė Lietuvos Respublikos Prezidentūra, kadangi aš labai domiuosi Lietuvos istorija ir  Pirmuoju bei Antruoju pasauliniu karu. Dar patiko dramos teatro spektaklis. Aš patyriau teatro grožį. Vaidinimas buvo paprastas, lengvai suprantamas. Aš tikėjausi kažko labiau paslaptingo, bet esu dėkingas už tai, ką man davė. Dar susidraugavau su trečiokais.

Taigi užbaigdamas šį rašinį norėčiau padėkoti jums, mokytoja, kad pakvietėte mane į šitą nuostabią kelionę, ir tikiuosi, kad kviesite dar. (S.Pranckevičius)